joi, 5 martie 2015

Despre mutare si alte sfaturi...

Aoleu, ce ma fac cu spatele meu?

Oamenii inalti au, de multe ori, probleme cu spatele. Mai ales ca multi dintre noi suntem sedentari, pe scaun la birou, pe scaun in masina, miscare aproape deloc. Va suna cunoscut? Cred si eu, doar vad in jurul meu ce se intampla. Ne mai apuca mustrarile de constiinta dupa sarbatori, cand facem abuz de mancare, sau inainte de a merge la mare, cand vrem sa aratam mai supli, si mergem la sala, cu avant de nestavilit. Cat ne tine? Cam o luna, in general. O rarim, de la trei antrenamente in prima saptamana, la doua, la unul si, mai apoi – stai sa vezi ca am treaba, stai sa vezi ca sunt obosit, motive se gasesc. Cert e ca o lasam iar balta, si de-abia ne trecuse febra musculara. Asa ca, inveitabil, apar durerile de spate, unele mai serioase, care tin de afectiuni ale coloanei, cum ar fi hernia. Doamne fereste! Nu toate durerile sunt cauzate de ceva atat de grav, dar tot neplacute sunt. 

Ei, cand vine vorba de mutat, primul gand ma duce la spatele meu, cu durerile aferente. Doamne, cat am de carat! Aoleu, si ce grele sunt! Si, sincera sa fiu, m-am cam mutat de cateva ori la viata mea, si inca nu m-am oprit… 
Nu intotdeauna au fost informatii la indemana ca in zilele noastre. Acum, te uiti pe Internet si gasesti sfaturi despre ce vrei. Vateva sfaturi despre mutari am gasit aici http://mutaremobilabucuresti.com/mutare-mobila/. Pe vremuri, insa, culegeai de pe unde apucai cate un sfat despre cum sa cari, ce prostii sa nu faci – mai ales. Prima si cea mai importanta idee este sa cari cu spatele drept. Asta e o regula de aur. Pana cand am invatat asta, am facut greseala sa car cu spatele incovoiat, si numai bine nu mi-a fost. Mare noroc am avut ca nu s-a lasat cu ceva grav, dar am fost de vreo doua ori la radiografie si, o data, la gimnastica medicala. De la gimnastica medicala am aflat care e mecanismul, mi s-a confirmat ca trebuie sa tii spatele drept in orice imprejurare care l-ar solicita. 

Mai apoi, sfatuit si de altii, si punandu-mi si mintea la contributie, mi-am dat seama ca nu e musai sa impachetezi lucrurile grele in cutii mari, pentru ca asta inseamna si greutate in plus. Nu trebuie facut hei-rup la mutat, tocmai pentru ca poti sa faci nefacute. Cutii mai mici, greutate mai mica. Mobila, care e cea mai grea (am aflat si asta in timp), nu trebuie neaparat carata pe sus. Poti sa o iei prin alunecare, pe podea. Pui, sub picioare sau sub laturile de sprijin, niste carpe, daca ai podea alunecoasa (parchet sau gresie ori linoleum), si munca devine de domnisoare. Ma rog, mai treci peste praguri, mai ai portiuni unde trebuie saltata, dar de ce sa te chinuiesti inutil? Mare inventie! 

Si, am mai invatat si ca trebuie sa te gandesti putin la ce faci, altfel nu esti decat o forta bruta. Daca iei in brate un ditamai fotoliul si te trezesti ca nu incape pe usa, nu arati prea multa inteligenta. Asa ca, intai ma uit, tacticoaas, cum se poate face treaba, mai apoi ma apuc. Asta e cheia!





Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Multumesc pentru comentariu

Sleek Ultra Mattes Darks V2 - REVIEW & SWATCH

Cred ca paletele Sleek nu mai sunt un secret pentru nimeni si aproape fiecare bloggerita are macar o paleta in trusa de make-up. Mie imi pla...